„Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów.

Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie.”

„ Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.”                                                                                                             

                                                                                                    Janusz Korczak

Pedagog szkolny, Pedagog specjalny

mgr Dorota Ogórek

Godziny pracy pedagoga:

Poniedziałek     8:00 – 15.00

Wtorek            8:00 – 15.00

Środa              7:00 – 14:00

Czwartek        10.50 -  15.00    ( 8:50 – 10:50 – zajęcia poza szkołą)

Piątek              7:00 – 14.00

 MOŻESZ  ZWRÓCIĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO, GDY:

  • Masz problem i nie wiesz, jak go rozwiązać
  • Czujesz się osamotniony/osamotniona.
  • Masz problemy rodzinne.
  • Znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
  • Masz problemy w nauce.
  • Potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu jakiegoś konfliktu.
  • Ktoś stosuje wobec Ciebie przemoc.
  • Czujesz, że rówieśnicy Cię nie akceptują.
  • Masz wątpliwości, czy dobrze postępujesz.
  • Chcesz pomóc innym, ale nie wiesz, w jaki sposób.
  • Chciałbyś z kimś porozmawiać.

PRZYJDŹ RAZEM SOBIE PORADZIMY.

PAMIĘTAJ, PROSIĆ O POMOC TO NIE WSTYD.

KAŻDY MOŻE ZNALEŹĆ SIĘ W SYTUACJI, Z KTÓRĄ NIE BĘDZIE  UMIAŁ SOBIE PORADZIĆ.

PEDAGOG TO OSOBA, KTÓRA MOŻE SŁUŻYĆ CI WSPARCIEM I POMOCĄ.

Zadania pedagoga szkolnego wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Do zadań pedagoga należy w szczególności:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;

3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.