„Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów.
Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie.”
„ Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.”
Janusz Korczak
Pedagog szkolny, Pedagog specjalny
mgr Dorota Ogórek
Godziny pracy pedagoga:
Poniedziałek 8:00 – 15.00
Wtorek 8:00 – 15.00
Środa 7:00 – 14:00
Czwartek 10.50 - 15.00 ( 8:50 – 10:50 – zajęcia poza szkołą)
Piątek 7:00 – 14.00
MOŻESZ ZWRÓCIĆ SIĘ DO PEDAGOGA SZKOLNEGO, GDY:
- Masz problem i nie wiesz, jak go rozwiązać
- Czujesz się osamotniony/osamotniona.
- Masz problemy rodzinne.
- Znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Masz problemy w nauce.
- Potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu jakiegoś konfliktu.
- Ktoś stosuje wobec Ciebie przemoc.
- Czujesz, że rówieśnicy Cię nie akceptują.
- Masz wątpliwości, czy dobrze postępujesz.
- Chcesz pomóc innym, ale nie wiesz, w jaki sposób.
- Chciałbyś z kimś porozmawiać.
PRZYJDŹ RAZEM SOBIE PORADZIMY.
PAMIĘTAJ, PROSIĆ O POMOC TO NIE WSTYD.
KAŻDY MOŻE ZNALEŹĆ SIĘ W SYTUACJI, Z KTÓRĄ NIE BĘDZIE UMIAŁ SOBIE PORADZIĆ.
PEDAGOG TO OSOBA, KTÓRA MOŻE SŁUŻYĆ CI WSPARCIEM I POMOCĄ.
Zadania pedagoga szkolnego wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Do zadań pedagoga należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.